آموزش فارکس شمسیان

چرا حجم معاملات در بازار فارکس اهمیت دارد؟

چرا حجم معاملات در بازار فارکس اهمیت دارد؟

در این مقاله درباره ی چرا حجم معاملات در بازار فارکس اهمیت دارد؟ با یکدیگر همراه خواهیم بود. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید توسط معامله‌گران فارکس مورد بررسی قرار گیرد، حجم معاملات است.‌ حجم معاملات در فارکس، نشان دهنده مقدار ارزی است که در یک دوره زمانی خاص معامله شده است. متاسفانه بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای، به حجم معاملات بی‌توجه هستند. حجم به ازای هر معامله، معمولاً به صورت عدد بیان می‌شود و اطلاعات گسترده‌ای را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

 به عنوان مثال معامله‌گران با تجربه، اطلاعاتی مانند روند بازار و نوسانات قیمتی را با توجه به حجم معاملات ارزیابی می‌کنند. این اطلاعات، به شما کمک می‌کنند تا از استراتژی‌های معاملاتی بهتری استفاده کنید. بنابراین بررسی حجم معاملاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. در ادامه  این مطلب از سایت باینری آپشن قصد داریم به طور کامل درباره این مسئله توضیح دهیم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آیا اطلاعات حاصل از بررسی حجم معاملات دقیق است؟

همانطور که گفته شد، حجم معاملات در بازار فارکس در روز به صورت عددی نمایش داده می‌شود. سوال مهم این است که این اطلاعات عددی دقیق است؟ آیا می‌توان به اطلاعات حاصل از بررسی حجم بازار فارکس و کریپتو اطمینان کرد؟ نمی‌توان پاسخ مشخصی برای این سوال بیان کرد. زیرا داده‌های حجمی در صرافی‌ها نیز محاسبه می‌شوند و معمولاً بسیار دقیق هستند. اما توجه داشته باشید که فارکس یک صرافی معمولی و متمرکز نیست.

بلکه یک بستر غیرمتمرکز برای انجام معاملات است. حجم معاملاتی، با استفاده از فرمول‌های گوناگون و به صورت میانگین ارزیابی می‌شود. بنابراین نمی‌توان نتایج کاملاً دقیقی بیان کرد. با این حال، بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای از حجم معامله برای طراحی استراتژی‌های خاص و پیش بینی وضعیت بازار  استفاده می‌کنند. جالب این است که در اکثر موارد، این پیش‌بینی‌ها دقیق هستند.

اهمیت بررسی حجم معاملات در بازار فارکس

سوال مهم این است که اهمیت بررسی حجم معاملات در فارکس چیست؟ چرا اکثر معامله‌گران حرفه‌ای، روی محاسبه و ارزیابی حجم معاملاتی تاکید دارند؟ طی چند سال گذشته، اکثر تریدرهای تازه کار بدون کسب اطلاعات کافی برای انجام معاملات با حجم‌های بالا اقدام کردند. متاسفانه بسیاری از آن‌ها با شکست مواجه شده و سرمایه اولیه خود را از دست دادند.

 اکثر تریدرهای تازه کار نمی‌دانند که استراتژی معاملاتی معمولاً شامل ترکیبی از حجم معاملات و تعیین حد ضرر است. به عنوان مثال اگر قرار باشد برای هر معامله در بازار فارکس به اندازه ۵ درصد ریسک کنید، میزان ریسک شما حاصل اندازه‌گیری حجم معامله و حد ضرر خواهد بود. برخی معامله‌گران ترجیح می‌دهند حد ضرر را ثابت نگه دارند و حجم معاملات را افزایش دهند.

در این حالت، باز هم نتیجه متفاوت نخواهد شد. زیرا ریسک معامله به بالای ۵ درصد افزایش می‌یابد. البته ثابت نگه داشتن حد ضرر و افزایش حجم معاملات، بسیار وسوسه انگیز است. زیرا سود بسیار زیادی را نصیب شما خواهد کرد. اما شدت ریسک را افزایش می‌دهد و ممکن است آسیب مالی بسیار زیادی به شما وارد کند.

چه چیزی بر حجم معاملات فارکس تأثیر می گذارد؟

عوامل مختلفی بر کاهش یا افزایش حجم معاملات در بازار فارکس تاثیر می‌گذارند. مهم‌ترین عوامل، شامل تغییرات اقتصادی یا رویدادهای ملی و منطقه‌ای هستند. با این حال عوامل دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند حجم معاملاتی را کاهش یا افزایش دهند. در ادامه این عوامل را به شما معرفی می‌کنیم:

1.زمان و روز

بازار ارزهای دیجیتال، معمولاً ۷ روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته فعال است. اما بازار فارکس اینگونه نیست. این بازار صرفاً در برخی کشورهای مختلف و در زمان‌های مشخص در دسترس است. به عنوان مثال زمانی که بازارهای اروپایی فعال می‌شوند، قیمت یورو افزایش می‌یابد. بنابراین روز باز شدن معامله بر حجم معاملاتی موثر است.

2.اقتصاد ملی

یکی دیگر از عوامل موثر بر حجم معاملاتی، اقتصاد ملی است. به عنوان مثال عواملی مانند تورم و نرخ بهره، بر حجم معاملات تاثیر می‌گذارند. زیرا اقتصاد ملی کشور را تغییر می‌دهند.

3.اقتصاد بین ‌الملل

اقتصاد بین الملل نیز بر حجم معاملاتی موثر است. به عنوان مثال میزان تجارت‌های بین‌المللی یک کشور با کشورهای دیگر، تحریم‌ها و مواردی مانند این، بر قیمت ارزها موثر هستند.

4.آخرین خبر

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر حجم معاملاتی، خبرها است. جنگ‌ها و تحریم‌ها و مهم‌ترین حوادث روز دنیا، حجم معاملاتی و ارزش ارزها را تغییر می‌دهند.

بررسی کلی

در این مطلب به طور کامل درباره اهمیت حجم معاملات در بازار فارکس توضیح داده شد. حجم معاملات یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اصلی هنگام بررسی نمودارهای مالی و تحلیل تکنیکال است. نادیده گرفتن حجم معاملاتی، از رشد سرمایه اولیه شما جلوگیری می‌کند. همچنین ممکن است با ضررهای مالی زیادی همراه باشد.

می‌توان از روش‌های مختلفی برای بررسی حجم معامله استفاده کرد. قبل از هر چیزی، باید دانش خود را درباره درآمدزایی از بازارهای مالی افزایش دهید. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت پکیج صفرتا صد فارکس و درآمدزایی از این فضا، به سایت باینری آپشن مراجعه کنید.

دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال، در این سایت در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. این دوره‌ها بر افزایش سود و درآمد از بازارهای مالی موثر خواهد بود.

به این مطلب چند ستاره میدهید؟
[Total: 2 Average: 5]
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

تیم تحلیلی نیما شمسیان در سال 88 شکل گرفت که شامل با تجربه ترین و همچنین موفق ترین تریدر های ایرانی بود ، لذا تصمیم به ایجاد سایتی کردیم تا دانش و مهارت های خود را به سایر افراد بصورت رایگان ارائه دهیم . اسم سایت دلیل بر این نمیشود که فقط در باینری فعالیت داریم بلکه بازار اصلی ما فارکس و ارز های دیجیتال میباشد . پیشنهاد میشود حتما عضو کانال تحلیل های روزانه شوید چرا که دیدگاه شما را به کلی نسبت به تحلیل کردن بازار تغییر میدهد .

بروکر و صرافی های برتر

شبکه های اجتماعی ما