آموزش فارکس شمسیان

ممنوع شدن دسترسی ایرانیان به متاماسک و اوپن سی

صفر شدن موجودی متاماس

ممنوع شدن دسترسی کاربران ایرانی به کیف پول متاماسک و اوپن سی، در روزهای اخیر بسیاری از کاربران ایرانی مستقر در ونزوئلا و همچنین ایران گزاراش داده‌اند که دسترسی آن‌ها به کیف پول محبوب متاماسک مسدود شده است. در این زمینه همچنین بازار توکن غیر مثلی اوپن سی (opensea) نیز دسترسی ایرانیان را محدود کرده. اخبار مربوط به این محدودیت از ظهر پنج شنبه منتشر شده است، بعد از گزارش تعدادی از کاربران مبنی بر محدودیت‌ها، متاماسک در اعلامیه کوتاه منترش کرد که:

Infura، ارائه دهنده خدماتی که برای دسترسی به اتریوم از آن استفاده می‌شود در برخی از نقاط جهان به علی‌عدم رعایت صحیح قوانین و مقررات دیگر در دسترس نیست. این یادداشت بیان کننده این است که کاربران هنگام تلاش برای ورود و استفاده از کیف پول با پیغام خطا  مواجه می‌شوند.

MetaMask و Infura هر دو از محصولات ConsenSys مربوط به کمپانی web3 می‌باشند و توسط جولوبین که در واقع بنیانگذار اتریوم نیز هست اداره می‌گردد.

اما چاره این مشکل برای کاربران ایرانی چیست؟

به طور کلی از لحاظ تئوری به راحتی می‌توان با استفاده از vpn برای دور زدن تحریم‌ها استفاده نمود، اما متاماسک به کاربران خود که در معرض این ممنوعیت قرار دارند اطلاع داده است که می‌بایست عبارات بازیابی را برای کیف پول خود صادر نمایند. لازم به ذکر است بدانید که والت متاماسک مستقیما نمی‌تواند دسترسی به کیف پول اتریوم را مسدود کند، این بدان معنا است که کاربران باید شرایطی را داشته باشند که بتوانند وجوه و سرمایه خود را بازیابی نمایند.مشکلات کیف پول متاماسک برای ایرانیان

علاوه بر این اوپن سی که بزرگترین بازار توکن‌های غیر مثلی دنیا است نیز، دسترسی کاربران ایرانی را به پلتفرم خود ممنوع کرده است. در این راستا چندی از هنرمندان NFT نیز اعلام کرده‌اند که امکان استفاده و دسترسی به حساب‌های خود را ندارند و نمی‌توانند لیست دارایی‌های خود را مشاهده نمایند.

آیا دارایی کاربران با خطر مواجه است؟

طبق گزارشات دیکریپ (Decrypt)، متاماسک و اوپن سی رسما اعلام نکرده است که کدام کشورها در لیست تحریم‌های آن قرار دارند، اما این تغییرات به تازگی اتفاق افتاده و حتی مسدودیت‌ها شامل بخشی از کاربران آمریکای لاتین نیز می‌باشد.

آیا قرار داشتن در مناطقی که توسط ارائه دهندگان کیف پول METAMASK دچار محرومیت شده اند، بدان معنا است که ما برای همیشه دارایی خود را از دست داده ایم؟

خیر، یکی از اتفاقات خوب که در بلاک چین وجود دارد همین مورد است، برای مثال اگر توئیتر تصمیم بر این داشته باشد که دسترسی شما را ببندد هیچ کاری نمی‌توان کرد؛ اما در مورد اتریوم و یا سایر بلاک چین‌ها چین چیزی وجود ندارد و تا هنگامی که هیچ شخص دیگری به عبارات ورود شما دسترسی ندارد شما همیشه می‌توانید فقط با استفاده از آن‌ها و یک کیف پول متفاوت به دارایی خود دسترسی داشته باشید…

عبارت SEED یک راه برای دسترسی به کلید‌های خصوصی است، آن دسته از رشته اعداد و حروف مخفی که به شما اجازه می‌دهد دارایی خود را کنترل کنید و این دسترسی را از سایر افراد سلب می‌کند. به طور کلی دارایی شما در اختیار MetaMask یا Infura نیست و برای همیشه باقی خواهد ماند.

بنابراین این استرس را نداشته باشید که اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که اینفورا و یا متاماسک در آن کار نمی‌کند و شما دیگر دارایی‌تان را از دست داده اید؛ چرا که این چیزی نیست که ما در کریپتو از آن انتظار داریم.

کیف پول متاماسک معتبر است

نکات مهم در رابطه با تحریم متاماسک برای کاربران ایرانی: 

به طور کلی برای نگه داشتن دارایی‌های دیجیتال خود در نظر داشته باشید که کیف پولی ایمن است که شما بتوانید از آن به صورت آفلاین نیز استفاده کنید؛ والت متاماسک نیز از این ویژگی برخورد دار است و شما می‌توانید با قطع اینترنت نیز از آن استفاده کنید؛ بنابراین این مسئله می‌تواند اطمینان خاطری باشد برای کاربرانی که دارایی خود را در متاماسک و اوپن سی نگه داری می‌کنند.

به این مطلب چند ستاره میدهید؟
[Total: 2 Average: 5]
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

تیم تحلیلی نیما شمسیان در سال 88 شکل گرفت که شامل با تجربه ترین و همچنین موفق ترین تریدر های ایرانی بود ، لذا تصمیم به ایجاد سایتی کردیم تا دانش و مهارت های خود را به سایر افراد بصورت رایگان ارائه دهیم . اسم سایت دلیل بر این نمیشود که فقط در باینری فعالیت داریم بلکه بازار اصلی ما فارکس و ارز های دیجیتال میباشد . پیشنهاد میشود حتما عضو کانال تحلیل های روزانه شوید چرا که دیدگاه شما را به کلی نسبت به تحلیل کردن بازار تغییر میدهد .

بروکر و صرافی های برتر

شبکه های اجتماعی ما