آموزش فارکس شمسیان

الگوهای جعلی در پرایس اکشن چیست

الگو جعلی

این مقاله آموزشی کمی تخصصی بوده و شاید افراد تازه کار نتوانند کامل متوجه موضوع این مقاله شوند ولی بهرحال سعی میکنیم به ساده ترین زبان ممکن توضیحات را ارائه دهیم تا دوستان تازه کار هم بتوانند به درک مناسبی از این مبحث برسند.

در ابتدا باید اطلاعاتی در مورد پرایس اکشن داشته باشید در ادامه توضیحات مختصری میدهم که برای مطالعه کامل تر میتوانید به لینکی که در زیر میگذارم مراجعه کنید.

پرایس اکشن یک روش تحلیلی بحساب می آید که معامله گر بر روی قیمت گذشته و قیمت فعلی نمودار تمرکز میکند و تا جای ممکن از هیچ اندیکاتوری کمک نمیگیرد ، افرادی که پرایس اکشن تریدر هستند همه چیز را ساده میبینند. برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید

پرایس اکشن چیست؟

حال که با مفهوم پرایس اکشن آشنا شدید به سراغ اصل مطلب میرویم

الگوی جعلی چیست؟

الگوهای جعلی از الگوهای بسیار پراهمیت در پرایس اکشن هست که نتیجه آن فریب دادن معامله گران خرد و تازه کار میباشد که برای تشخیص این الگوها باید به اینساید بار و پین بار توجه کرد .

معامله گران قدر و بزرگ در بازاهای مالی مانند بانک ها ، موسسات و… باعث ایجاد این الگوهای جعلی هستند تا معالمه گران تازه کار را با یک برگشت قیمتی فریب داده و باعث سودهای بزرگی برای مجموعه های خود شوند. شاید با خود فکر کنید پس دیگر نتیجه ای ندارد که در این بازارها فعالیت کرد ولی این طرز فکر کاملا اشتباه هست .

خود شما اگر بتوانید الگوهای جعلی را به درستی تشخیص دهید میتوانید مانند معامله گران بزرگ به سودهای کلان و کم ریسکی دست پیدا کنید به نوعی کسانی که در حال حاضر معامله گر کوچک هستند با همین روش سودهای راحتی بدست می آورند .

قطعا هنوز متوجه کارکرد این الگوها نشدید پس از اینجای مطلب با دقت بیشتری مقاله را مطالعه کنید .

زمانی که الگوی جعلی در بازار رخ میدهد به این معنی هست که از الگوی اینسایدبار یک شکست جعلی رخ داده است ، یعنی زمانی که شکست در الگو اینساید بار رخ میدهد پس از آن مجدد قیمت به سمت دیگری برمیگردد که در این جور مواقع شکست جعلی رخ داده است.

الگوی جعلی

سیگنال الگوی جعلی قوی میباشد که قیمت در جهت مخالف شکست جعلی حرکت میکند پس باید بسیار حواستان به این موضوع باشد.

در ادامه دو مثال با اینسایدبار و پین بار برای شما خواهیم زد تا به درک بهتری برسید .

در مثال زیر یک سیگنال جعلی صعودی bullish و یک سیگنال جعلی نزولی bearish را مشاهده میکنید توجه داشته باشید که اینسایدبار ایجاد شده و سپس بعد از آن الگوی جعلی بوجود آمده است .

الگوهای جعلی در پرایس اکشن چیست؟

باید این موضوع را در نظر داشته باشید که همیشه الگوهای جعلی مانند شکل بالا دو کندلی نیستند و ممکن است مانند پین بار الگوی جعلی تک کندلی باشد دقیقا برعکس شکل بالا .

الگوی جعلی سه کندلی هم وجود دارد که به دلیل اینکه بسیار نادر هست به آن نخواهیم پرداخت .

در شکل زیر مشاهده میکنید که در روند صعودی و نزولی پس از رخ دادن اینساید بار یک کندل پین بار بوجود آمده که آن را الگوی جعلی می نامیم.

الگوی جعلی اینساید بار

آیا میشود با سیگنال های جعلی معامله کرد؟

قطعا بله . سیگنال های جعلی در تمامی بازارها کاربرد دارند بجز در بازارهایی که بسیار پرنوسان هستند ، این را بخاطر داشته باشید اگر الگوی جعلی در مناطق کلیدی مانند سطح حمایتی بوجود آید از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود .

الگوهای جعلی میتوانند برای ما موقعیت های کم ریسک خوبی را جهت انجام معاملات بوجود آورند وهمچنین میتوانند حد ضرر یا sl را برای ما مشخص کنند.

به شکل زیر توجه کنید : نمودار قبل از اینکه الگوی جعلی بوجود آید از روند صعودی قدرتمندی برخودار بوده که پس از آن الگوی جعلی در محدوده خط حمایتی بوجود آمده ، حد ضرر را میتوانیم در زیر دو کندل الگوی جعلی قرار دهیم ، البته میتوانیم سیگنال جعلی را سطح نمودار همپوشانی نیز نامگذاری کنیم به دلیل اینکه چند عامل حمایت جهت معامله داشتیم .

پین-بار-در-پرایس-اکشن

اما در اینجا سوال پیش می آید که میتوان همیشه به الگو های جعلی اعتماد کرد؟

جواب خیر هست .

در بازارهای مالی هیچ روشی 100 درصد کارا نیست و باید با استفاده ار تجربه و دانش خودتان بهمراه دل وجرئت از این روشها استفاده کنید . یقینا جرات در افراد تازه کار نسبت به افراد حرفه ای بسیار کم هست و زمانی بدست می آید که سطح تجربه و دانش خود را بیشتر کنید .

خب ، در بالا هم اشاره کردیم همیشه الگوی جعلی به یک شکل نیست و مانند تصویر زیر ممکن است بجای یک اینسایدبار دو یا سه اینسایدبار هم تشکیل شود ، در شکل زیر الگوی کمبوپین بار جعلی را مشاهده میکنید که 2 اینسایدبار قبل از پین بار شکست بوجود آمده .

سیگنال گیری از الگوی جعلی

هر زمان نسبت به شناخت الگوی جعلی تردید داشتید به هیچ عنوان سرمایه تان را وارد معامله ای نکنید . بهترین سیگنال جعلی زمانی رخ میدهد که به وضوح شکل گیرد ، اگر شما شکست واضحی از کندلهای اینسایدبار داشتید میتوانید روی آن سیگنال حساب باز کنید .

جمله پایانی:

الگوی جعلی اهمیت بسیاری در پرایس اکشن دارد ، شاید اکثر افراد مبتدی تا همین الان کامل متوجه این موضوع نشده اند که امری کاملا طبیعی هست به این دلیل که هنوز کندل خوانی را یادنگرفته اند و هیچ شناخت و مطالعه ای درباره الگوهای کندلی مانند پین بار ، اینسایدبار و… ندارند که پیشنهاد میکنیم اگر قصد موفقیت در این کسبوکار را دارید 2 تا 4 ماه زمان گذاشته و فقط وقت خود را بر روی مطالعه بر تحلیلهای تکنیکال بگذارید .

افراد که پرایش اکشن کار میکنند از همین استراتژی های ساده جهت تشخیص موفقیت بهره میگرند.

فرق یک معامله گر مبتدی و حرفه ای هم دقیقا در شناخت و درک همین الگوهاست. زمانی که بتوانید یک الگوی جعلی را بدرستی تشخیص دهید دقیقا همانند یک معامله گر بزرگ رفتار کردید و مجموع این رفتارها از شما یک ابرمعامله گر خواهد ساخت.

 

به این مطلب چند ستاره میدهید؟
[Total: 32 Average: 4.3]
مقالات مرتبط

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

تیم تحلیلی نیما شمسیان در سال 88 شکل گرفت که شامل با تجربه ترین و همچنین موفق ترین تریدر های ایرانی بود ، لذا تصمیم به ایجاد سایتی کردیم تا دانش و مهارت های خود را به سایر افراد بصورت رایگان ارائه دهیم . اسم سایت دلیل بر این نمیشود که فقط در باینری فعالیت داریم بلکه بازار اصلی ما فارکس و ارز های دیجیتال میباشد . پیشنهاد میشود حتما عضو کانال تحلیل های روزانه شوید چرا که دیدگاه شما را به کلی نسبت به تحلیل کردن بازار تغییر میدهد .

بروکر و صرافی های برتر

شبکه های اجتماعی ما