آموزش فارکس شمسیان

رشد اقتصاد استرالیا در فصل چهارم

پیش بینی اقتصاد استرالیا

رشد اقتصاد استرالیا در فصل چهارم با 3.4% افزایش همراه بوده است که این رشد به صورت فصلی گزارش شده است، طبق گزارش ای بی اس ( موسسه آمار استرالیا) این میزان از انتظار رشد 3 درصدی فراتر رفت. در نهایت این قوی ترین فصل بین پنج ماه گذشته می باشد و با عکس العمل پس از پاندمی 2021 تطابق یافت. تجمیع -1.9% در سه ماهه سوم، اقتصاد را که تحت تاثیر قرنطینه خود خواسته کرونا دلتا قرار گرفته و آسیب دیده بود را جبران کرد.

ایالات NSW و VIC  عکس العمل را می شکنند

هزینه  خانوار تا 6.3% در سه ماهه چهارم افزایش یافته است و این اولین بار می باشد که  از سطوح گذشته پاندمی پیشی گرفته است. بیرون رفتن از خانه یکی از عوامل اصلی رشد اقتصادی می باشد، همچنین وقت گذراندن در هتل ها و کافه ها 24.3% افزایش یافته است. ساخت مجدد و فرهنگ سازی تا 17.1%، وقت مردم را به خود اختصاص داده است. همانطور که انتظار می رفت باقی مانده های Q3 سه ماهه سوم (NSW و VIC) اصلی ترین عوامل رشد محسوب می شوند، زیرا قرنطینه ها دیگر برای اکثر افراد قدیمی شده اند.

تاثیر  مسائل Q1 GDP بر قیمت 

این پیشرفت ها خوب هستند، اما رشد داده ها بی نهایت کند می باشد و اقتصادانان برای رسیدن به پتانسیل سه ماهه اول به اسفاده از شاخص های پیش رو امیدوار هستند. در سال جاری تاکنون شاهد افزایش فروش 1.8% خرده فروشی و  تولید PMI به ترتیب تا 53.2  و 55.9  بوده ایم، که نماد تجاری NAB  رقم خوش بینانه 3 تا 12 را در ماه دسامبر گزارش کرده است. داده های کلی Q1 امیدوار کننده هستند اگرچه، علاوه بر این مسائل, عوامل فروش نیز بی نهایت تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار دارند که تقریبا داده های ضعیفی برای QLD هستند، و سیل هم اکنون در سراسر ایالت نیوسافت، همه را دچار درگیری کرده است.

در حال حاضر AUD در پنجمین هفته متوالی با صعود همراه بوده

تحلیل اقتصاد استرالیا

رشد اقتصاد استرالیا در فصل چهارم به طور متوالی با پنجه هفته صعود همراه بوده است، که این حرکات با درنظر گرفتن معامله گرانی که همچنان به سختی در بازارهای آتی باقی مانده اند تقریبا چشمگیر است. افزایش قیمت کالاها مانند: صادرات مواد اصلی  که شامل سنگ آهن می شود قطعا به حمایت استرالیا کمک کرده است و همچنین نقش موثر استرالیا به عنوان عامل ریسک در جنگ اوکراین بر این عوامل اثر گذار بوده است. با این حال وجود اختلال در عرضه این کالاها به عنوان پتانسیل کف حمایت استرالیا محسوب می شوند. اما باید این نکته را در نظر داشت که 200 و 50 هفته  ماندگاری EMA در حدود 0.7300 و YTD که در AUD.USD سطح بالایی قرار دارد. پس باید نقاط اولیه سطح را به عنوان مقاومت، قبل از اتفاق هرگونه شکست در نظر گرفته شود.

سقوط ( کاهش) AUD همزمان با افزایش فعالیت ترید

در چارت ساعتی مشاهده می کنیم  که که استرالیا  داخل شکست داخلی را می آزماید اگرچه 50-bar eMA در حال حاضر  روند حمایتی دارد. اما Fed  در این ماه  علیرغم جنگ اوکراین همچنان  در حال افزایش نرخ است و این امر پتانسیلی برای دلار آمریکا است که برخی ضرر ها را جبران کند و در کوتاه مدت بر استرالیا فشار بیاورد.

افت بالاتر باید حمایت  0.7235 را شکل بدهد، بنابراین نسبت پاداش ریسک برای قله های ژانویه و فوریه جذاب تر است. با این وجود اگر شکستی زیر 0.7235 مشاهده کنیم، این پتانسیلی برای  پای دیگر ؟ به عنوان بخشی از شکل گیری تاپ سر و گردن است.

به این مطلب چند ستاره میدهید؟
[Total: 1 Average: 5]
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

تیم تحلیلی نیما شمسیان در سال 88 شکل گرفت که شامل با تجربه ترین و همچنین موفق ترین تریدر های ایرانی بود ، لذا تصمیم به ایجاد سایتی کردیم تا دانش و مهارت های خود را به سایر افراد بصورت رایگان ارائه دهیم . اسم سایت دلیل بر این نمیشود که فقط در باینری فعالیت داریم بلکه بازار اصلی ما فارکس و ارز های دیجیتال میباشد . پیشنهاد میشود حتما عضو کانال تحلیل های روزانه شوید چرا که دیدگاه شما را به کلی نسبت به تحلیل کردن بازار تغییر میدهد .

بروکر و صرافی های برتر

شبکه های اجتماعی ما