آموزش فارکس شمسیان

علل سقوط بازار ریسک پذیر جهانی چیست

تاثیرات جنگ روسیه و اوکراین

حمله روسیه به اوکراین با دستور رئیس جمهور روسیه قطعی شد و این خبر از مهم ترین علل سقوط بازار ریسک پذیر جهانی همچنین سقوط تمامی دارایی‌های ریسکی شده است، در همین راستا نرخ قیمت‌های انس طلا و نفت خام به شدت با افزایش رو به رو بوده اند.

شاخص‌های جهانی نیز با سقوط همراه شدند و متقاضیان برای دارایی‌های امن همچون اوراق قرضه با افزایش مواجه شده اند.

تنش ها در بازار سهام 

طبق بررسی‌ها و اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که سهام نزدک با روند نزولی همرا خواهد بود و وارد کانال‌های نزولی خود می‌شود. تا به این لحظه سهام S&P500 و نزدک با ۲ درصد منفی رو به رو بوده اند. همان طور که می‌دانیم شاخص سهام نزدک مربوط به شرکت‌ها ی فناوری می‌باشد و در حال حاضر باتوجه به شرایط جوی بازار در حال ورود به کانال نزولی خود می‌باشد.

شاخص‌های سهام اروپا نیز با منفی ۳/۵ درصد روبه رو بوده‌اند همچنین شاخص سهام های اقیانوسیه و اروپا از سال ۲۰۲۰ به پایین‌ترین حد خود رسیده‌اند و در روسیه نیز تمامی معاملات ارزی، خرید یا فروش سهام متوقف شده.

اخبار جنگ اوکراین و روسیه

عکس العمل و تنش ها در بازار نفت خام 

روند صعود نفت خام برنت به بالای ۱۰۰ دلار! پس از دریافت دستور جنگ از سوی رویس جمهور روسیه به اوکراین، حمله توسط نیرو‌های نظامی روسیه به اوکراین صورت گرفت، می‌توان گفت قصد روسیه خلع صلاح کردن اوکراین می‌باشد.

بازار نفت خام  برای ایجاد اختلال نگران است و همچنین مختل شدن صادرات نفت خام روسیه یکی از دلایل افزایش قیمت نفت خام که باعث شده است از کانال ۱۰۰ دلار عبور کند می‌باشد لازم به ذکر است که قیمت نفت خام سبک نیز به بالای ۹۶ دلار رفته است و با روند صودی همراه بوده و قیمت انس طلا تا ۱۹۵۰ با افزایش رو به رو شده است.

سهام نفت

عکس العمل اوراق قرضه 

روند صعودی قیمت و کاهش بازدهی اوراق! تحولات و جریانات باعث افزایش تقاضا برای اوراق قرضه دولتی را به همراه داشته اشت، برای مثال نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه داری ۱۰ سال آمریکا را با منفی ۱/۹۰ رو به رو کرده است، در جفت ارز‌ها و بازار فارکس بهترین عملکرد مربوط می‌شود به دلار و ین ژاپن همچنین ارز‌های کالایی مانند یورو با سقوط همراه بوده اند.

خبر‌ها حاکی بر این هستند که غرب در حال آماده‌سازی تحریم‌های شدید‌تری علیه روسیه می‌باشد و نوسانات بازار‌های مالی در گرو تشدید تحریم‌ها می‌باشد و هرچه این تحریم‌ها شدید‌تر و بیشتر باشد بازار هم با نوسانات بیشتری رو به رو خواهد بود. در بازار کامودیتی تمامی قیمت‌ها با روند صعودی همراه بوده‌اند و نگرانی‌ها در حال حاضر برای بحران اوکراین و تاثیر آن بر قیمت‌های کالا‌های اساسی همچون (نفت و فلزات) می‌باشد در حالی بازار با این شوک رو به رو شد که روند بهبود خود را در حال طی کردن بود و در صدد جبران بحران کرونا در حال حرکت بود. افزایش قیمت‌ها باعث شدیدتر شدن تورم می‌شود که در این صورت بانک‌ها باید چاره اندیشی در رابطه با مقابله با جنگ تورم بروند و در مقابل به حمایت از رشد اقتصادی بپردازند.

عکس العمل بازار رمز ارز ها

تمامی ارز‌ها با روند نزولی همراه بوده اند! کریپتوکارنسی‌ها و یا رمز ارزها نیز با تنش در بازار رو به رو بوده اند، بیت کوین به قیمت ۳۵ هزار دلار رسید که این موضوع اثبات بر این دارد که بیت کوین یک دارایی ریسکی محسوب می‌شود و در روند‌های ریسک گریزی بازار با نزول همراه می‌شود همچنین اتریوم که به عنوان دومین رمز ارز بزرگ محسوب می‌شود نیز روند نزولی داشته است.

آموزش ثبت نام در کوینکس

علل سقوط بازار ریسک پذیر جهانی چیست و  به چه بازاری نگران گفته می شود؟

از دید تحلیلگران هنوز هیچ سناریویی در بازار به طور کامل پیش‌خور نشده است، چون‌که هنوز هیچ چیز مشخص نیست. این بدترین وضعیت برای بازار است چرا که اخبار بد یک چیز هستند و اخبار بدی که نتیجه آن مبهم است، یک چیز دیگر! جریانات ریسک گریزی باعث شده تا انتظارات نرخ بهره‌ای معامله گران دلار آمریکا هم تضعیف شود. از دید بزار فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۲۲ شش بار نرخ بهره را به اندازه ۰٫۲۵ درصد افزایش خواهد داد. سرمایه‌گذاران نگران‌اند که سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو آمریکا می‌تواند رشد اقتصادی بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را متوقف کند.

باتوجه به تنش‌ها در بازار و همچین نظر تحلیل گران و مشاوران در زمینه بازار‌های مالی می‌توان گفت هنوز هیچ سناریویی در بازار قابل مشاهده نمی‌باشد؛ چرا که هنوز هیچ چیز مشخص و واضح نمی‌باشد، در حال حاضر اخبار را به دوسته‌ی اخبار بد و اخبار بد مبهم می‌توان تقسیم کرد، همچنین جریانات ریسک گریز باعث شده تا معامله گران بهره‌ای آمریکا ضعیف‌تر عمل کنند.

از دیدگاه فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۲۲ شش بار نرخ بهره با ۰.۲۵ درصد با افزایش رو به رو می‌شود، معامله گران و سرمایه گذارن نگرانی خود را از این بابت اعلام کرده‌اند که سیاست‌های فدرال رزرو می‌تواند باعث توقف و جلوگیری از رشد اقتصادی این کشور شود.

به این مطلب چند ستاره میدهید؟
[Total: 1 Average: 5]
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

تیم تحلیلی نیما شمسیان در سال 88 شکل گرفت که شامل با تجربه ترین و همچنین موفق ترین تریدر های ایرانی بود ، لذا تصمیم به ایجاد سایتی کردیم تا دانش و مهارت های خود را به سایر افراد بصورت رایگان ارائه دهیم . اسم سایت دلیل بر این نمیشود که فقط در باینری فعالیت داریم بلکه بازار اصلی ما فارکس و ارز های دیجیتال میباشد . پیشنهاد میشود حتما عضو کانال تحلیل های روزانه شوید چرا که دیدگاه شما را به کلی نسبت به تحلیل کردن بازار تغییر میدهد .

بروکر و صرافی های برتر

شبکه های اجتماعی ما