آموزش فارکس شمسیان

چرا روز به روز سود کردن با استخراج بیت کوین سخت تر می شود؟

استخراج بیت کوین

چرا روز به روز سود کردن با استخراج بیت کوین سخت تر می شود؟! در ماه اخیر  برای هفتمین دوره متوالی بر میزان سختی بیت کوین افزوده شد.

این میزان از سختی شبکه از سال 2019 تا کنون سابقه نداشته است و در حالی اتفاق افتاده که تغییرات قیمت بیت کوین به سمت اوج در حال حرکت است.

طبق گزارش دیکریپت، شبکه بیت کوین که در سال 2009 راه اندازی شده است و از آن زمان تا به حال تقریبا هر دو هفته یکبار به میزان سختی الگوریتم آن اضافه شده است تا استخراج بیت کوین را دچار چالش کند.

سختی شبکه بیت کوین در طی 48 ساعت گذشته با یک درصد تغییر افزایش یافته است. البته این میزان جهش بزرگی محسوب نمی شود، اما به عنوان 7امین افزایش متوالی از اواخر تیرماه تا کنون است. به گفته شرکت آرکان ریسرچ، آخرین مرتبه ای که میزان سختی الگوریتم بیت کوین به این شکل و متداول تغییر را تجربه کرده بود مربوط به سال 2019 باز می گردد.

نحوه استخراج بیت کوین

در حالت کلی سختی استخراج هر بیت کوین به صورتی تنظیم می گردد که نرخ پردازش یک بلاک در هر 10 دقیقه حفظ گردد. در بلاک چین هایی مانند بیت کوین که طبق ساز و کار اثبات کار طراحی شده اند، ماینر ها برای تائید اعتبار تراکنش ها با یکدیگر در حال رقابت اند، همچنین می توانند بیت کوین های جدیدی را که با ایجاد هر یک بلاک تولید می شود استخراج شود.

ماینرها با یکدیگر رقابت می کنند تا بتوانند اولین شخصی باشند که معمای رمز نگاری بلاک چین ها را حل کنند. هرچه که یک ماینر قدرت پردازش بیشتری را داشته باشد، می تواند با سرعت بیشتری این معما را حل کند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر شخصی که منابع پردازشی با قدرت هش بالاتری را در اختیار داشته باشد، می تواند معما را سریع تر حل نماید در غیر این صورت به جای ورود کم و قطره ای بیت کوین به بازار ارزی یک سیل به راه خواهد افتاد!

در واقع تنظیم سختی استخراج بیت کوین راه حل این مشکل است، این واقعیت که فرآیند استخراج همچنان نیز چالش برانگیز است نشان دهده این می باشد که قدرت هش ماینرها نیز درحال افزایش است.

طبق آماری که بلاک چین دات کام منتشر کرده است، هش ریت یا همات تعداد محاسباتی که در هر ثانیه توسط ماینرها انجام می شود، تا به امروز در ماه مهر بالاتر از میزانی است که در خرداد بوده. هش ریت بلک چین بیت کوین در آن زمان بعد از رسیدن به اوج خود در اوسط فصل بهار یک روند نزولی را شروع کرد.

آمار این سایت جهت بررسی سختی استخراج بیت کوین در طی یکسال گذشته را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

بلاک چین بیت کوین

 

هش ریت شبکه بیت کوین در طی شش ماه گذشته با قیمت آن به خوبی همبستگی داشته است. حدود یک ماه بعد از گذشت این که قیمت بیت کوین به اوج خود رسید هش ریت آن هم به بالاترین میزان خود رسید و بالعکس زمانی که قیمت آن کاهش یافت هش ریت هم یک رفتار مشابه را از خود نشان داد.

در این رابطه آرکان ریسرچ، علاوه بر اشاره به این مسئله که ماینرها دوره های پرداختی مشخصی را دنبال می نمایند، گفت:

سودآوری بالای استخراج همواره هش ریت بیشتری را می‌طلبد.

در پی تعطیل شدن فعالیت ماینرهای چینی در طی تابستان، استخراج در این فصل تا حدودی  سودآور بوده است.

ماینرهای مستقر در آمریکا و سایر نقاط جهان از این کاهش سطح رقابت بهره مند شدند.

در حال حاضر هش ریت بیت کوین در حال افزایش است و قیمت هم هم راه آن روندصعودی دارد. بالا رفتن قیمت بیت کوین مسئله ای است که ماینرها را خوشحال می کند.

آرکان ریسرچ همچنین گفته است که متوسط میزان درآمد روزانه ماینرها طی هفته گذشته در مقایسه با میانگین سالانه آن حدود 25% بیشتر بوده است.

وی همچنین گفت:

۲۰۲۱ سال بسیار خوبی برای ماینرهای بیت کوین بوده است. این سودهای فوق‌العاده به‌تازگی افزایش یافته‌اند و به‌ نظر نمی‌رسد که به‌زودی به پایان برسد.

به این مطلب چند ستاره میدهید؟
[Total: 1 Average: 5]
مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

تیم تحلیلی نیما شمسیان در سال 88 شکل گرفت که شامل با تجربه ترین و همچنین موفق ترین تریدر های ایرانی بود ، لذا تصمیم به ایجاد سایتی کردیم تا دانش و مهارت های خود را به سایر افراد بصورت رایگان ارائه دهیم . اسم سایت دلیل بر این نمیشود که فقط در باینری فعالیت داریم بلکه بازار اصلی ما فارکس و ارز های دیجیتال میباشد . پیشنهاد میشود حتما عضو کانال تحلیل های روزانه شوید چرا که دیدگاه شما را به کلی نسبت به تحلیل کردن بازار تغییر میدهد .

بروکر و صرافی های برتر

شبکه های اجتماعی ما